Od pomysłu do gotowego produktu, czyli o współpracy z CHC – POMYSŁ

Decydując się na outsourcing w branży farmaceutycznej Klient oczekuje od swojego Partnera biznesowego wsparcia na każdym etapie procesu. Opracowanie i wytwarzanie produktów w CHC objęte jest kompleksową obsługą na wszystkich etapach prac, począwszy od usług badawczo-rozwojowych, poprzez doradztwo rejestracyjne oraz jakościowe, produkcję, a na magazynowaniu i transporcie kończąc. Jednocześnie jest to proces zawsze dostosowany do oczekiwań Klienta z danego segmentu rynku farmaceutycznego. Pierwszym i niezwykle istotnym elementem jest wsłuchanie się w potrzeby Klienta. Jak wygląda ten etap w CHC? Na to pytanie odpowiemy w dzisiejszym wpisie.  

Jak rozpocząć współpracę z CHC?

   Informacje na temat firmy, zakres oferowanych usług oraz szczegóły na temat współpracy znajdują się m.in. na stronie internetowej CHC (https://chc.com.pl/). Znajdziesz tu formularz kontaktowy ➡ https://chc.com.pl/kontakt/, który umożliwia wysłanie zapytania ofertowego po podaniu wstępnych danych. W celu uzyskania szczegółów możesz również przesłać wiadomość bezpośrednio na adres: 📧 bd@chc.com.pl. Ponadto jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych, za pośrednictwem których także możesz się z nami skontaktować:     CHC bierze aktywny udział w targach, konferencjach i wydarzeniach branżowych – zarówno stacjonarnie, jak i online. Spotkać się możemy m.in. na:    

Dział Rozwoju Biznesu

    Specjaliści Działu Rozwoju Biznesu zajmują się kompleksową opieką nad nowymi Partnerami biznesowymi. Dedykowany Opiekun Klienta w pełni angażuje się w każdy projekt – rozwiązanie to umożliwia kontakt z jedną osobą, pełniącą funkcję łącznika w relacji Klient-Wytwórca. Jako Dział realizujemy wiele projektów, od małych start-upów po wielkie transfery. W ostatnim roku nawiązaliśmy współpracę z  ponad 20 nowymi Klientami i nie ukrywamy, że czujemy niedosyt! Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy również powinieneś znaleźć się w gronie naszych Klientów, skontaktuj się z nami, a po pierwszym wspólnym projekcie uznasz, że to był Twój najlepszy wybór.  

Poufność

Podpisanie Umowy o zachowaniu poufności umożliwia bezpieczną wymianę informacji. Dobro naszych Klientów oraz ich interesów jest dla nas kluczowe – to jedna z najważniejszych zasad polityki firmowej, którą się kierujemy.  

Wycena

Propozycja cenowa odgrywa ważną rolę w szeroko rozumianej współpracy. Ale czy najważniejszą? Po przeanalizowaniu oczekiwań Klienta, nasz Zespół przygotuje ofertę skrojoną na miarę wskazanych potrzeb. Sukces Partnera biznesowego jest również naszym sukcesem! Współpracę rozpoczynamy od rozmowy, wsłuchania się w potrzeby Klienta i zebrania istotnych informacji na temat produktów oraz ich formy, oczekiwanych warunków współpracy oraz  zakresu usług. Następnie przechodzimy do przygotowania wyceny, co  standardowo trwa 14 dni. Po akceptacji cenowej następuje realizacja projektu, którego pierwszym etapem jest  ustalenie warunków handlowych. W przypadku, gdy Klient zainteresowany jest realizacją jedynie przez złożenie zamówienia bez podpisania umowy, to nasz Zespół również oferuje gotowe rozwiązanie.  

💡 YOUR IDEA

Masz pomysł na produkt, ale nie wiesz od czego zacząć? Zastanawiasz się, jak dobrać odpowiednie proporcje w produkcie, czy też jakie wybrać opakowanie? Świetnie trafiłeś! Klienci niejednokrotnie zgłaszają się do CHC z własnymi pomysłami, wówczas przechodzimy do kolejnego kroku, podczas którego opracowujemy szczegółową formulację produktu oraz koncepcję opakowania. Nasz Zespół R&D w oparciu o obwiązujące przepisy prawne oraz przy uwzględnieniu trendów rynkowych, przygotuje propozycję produktu, który stanowić będzie idealną odpowiedź na zapytanie ofertowe.  

💡 OUR IDEA

Jako organizacja CDMO 4.0 stale się rozwijamy i opracowujemy gotowe rozwiązania produktowe. Działamy elastycznie i dostosowujemy się do zmieniających się potrzeb rynku. Część naszych Klientów oczekuje szybkich wdrożeń przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości produktów. Proponujemy im tzw. listę „Ready to Market” obejmującą suplementy diety, produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, których stabilność potwierdzona została w wyniku prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w ramach inwestycji własnych. W tym przypadku również  możemy przygotować spersonalizowaną propozycję, co wymaga zapoznania się z indywidualnymi wymaganiami, począwszy od wolumenu, poprzez wybór odpowiedniej żelatyny czy też dobór rodzaju opakowań – czyli wszystko to, co sprawi, że to właśnie Twój produkt wyróżni się na rynku.

💡 TRANSFER OF IDEA

Masz świetny produkt, ale współpracujesz z Wytwórcami, którzy niekoniecznie są w stanie sprostać Twoim wymaganiom? Możliwe, że to idealny moment, by przekonać się, co możemy dla Ciebie zrobić. W przypadku transferu będziemy dopytywać o wiele kwestii,  – a wszystko po to, byś miał pewność, że finalny  produkt  będzie spełniać Twoje oczekiwania.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

📩 https://chc.com.pl/kontakt/

📧 bd@chc.com.pl

Diamenty Forbesa

Z przyjemnością informujemy, że firma Curtis Health Caps została wyróżniona w prestiżowym rankingu Diamenty Forbesa!

Diamenty Forbesa to ranking polskich przedsiębiorstw najszybciej zwiększających swoją wartość w ciągu ostatnich trzech lat działalności. Jesteśmy bardzo dumni i dziękujemy całemu Zespołowi #CHC za zaangażowanie, dzięki któremu osiągamy kolejne sukcesy!
  • Jednoczenie serdecznie zapraszamy do lektury artykułu, pt.: „Curtis Health Caps: Droga do CDMO 4.0”, który ukazał się w styczniowym wydaniu Forbesa (2/2022): https://tiny.pl/9jjbr.

Świat Przemysłu Farmaceutycznego – wywiad z dr Anną Michalak

„Sytuacja pandemiczna okazała się sprawdzianem umiejętność zarządzania kryzysowego, a Curtis Health Caps był na ten test dobrze przygotowany. Dzięki systematycznej pracy, wykorzystaniu potencjału, jaki przez lata budowaliśmy w obszarze rozwoju produktów, śledzeniu trendów, budowaniu ekspertyzy, zdobywaniu doświadczenia w naszych Zespołach, działaniom w zakresie systemowego rozwoju biznesu i partnerstwa z naszymi Klientami – mogliśmy oferować rozwiązania, które stanowiły odpowiedź na bieżące potrzeby rynku i proaktywnie wspierać naszych Klientów”.

Z przyjemnością informujemy, że w grudniowym wydaniu kwartalnika „Świat Przemysłu Farmaceutycznego” ukazał się wywiad z panią dr Anną Michalak (Dyrektor Zarządzający / Członek Zarządu, Curtis Health Caps S.A.), którego tematem jest podsumowanie roku 2021 oraz perspektywy na kolejne miesiące. Zapraszamy do lektury: https://publuu.com/view/422/8108/page/12

Symetykon ― ulga dla jelit

Gazy jelitowe i wzdęcia ― czym są i skąd się biorą

Gazy są naturalnie obecne w świetle jelita. Pochodzą z  powietrza połykanego podczas spożywania posiłków czy mówienia oraz z fermentacji jelitowej, zachodzącej głównie w jelicie grubym. Gazy, w zależności od pochodzenia, charakteryzują się również innym składem. W połykanym powietrzu obecne są przede wszystkim azot i tlen. Z kolei gazy pochodzące z metabolizmu bakteryjnego w jelicie mają bardziej zróżnicowany skład i wyróżniamy w nich gazy bezwonne tj. dwutlenek węgla, metan i wodór, a także gazy nadające specyficzną woń – siarkowodór i inne pochodne siarkowe. Ilość i rodzaj gazów pochodzących z fermentacji zależą od rodzaju spożywanych pokarmów, składu flory jelitowej oraz sprawności pasażu jelitowego. W warunkach fizjologicznych objętość gazu w jelicie wynosi zwykle 200 ml, a łączna dobowa objętość wydalanych wiatrów wynosi do 600 ml. Zdrowy człowiek wydala gazy (pot. „wiatry”) od kilkunastu do 24 razy na dobę [mp.pl gazy] W wyniku nadmiernego gromadzenia się gazów w przewodzie pokarmowym dochodzi do pojawienia się dyskomfortu w obrębie jamy brzusznej, uczucia pełności, napięcia, a niekiedy nawet bólu, czyli do wystąpienia wzdęć. Szacuje się, że okresowo wzdęcia występują nawet u 30% dorosłych; dwukrotnie częściej u kobiet niż u mężczyzn. Objaw ten zazwyczaj ulega nasileniu po posiłkach, szczególnie tych odbiegających w swoim składzie i objętości od codziennej diety np. podczas bankietów, przyjęć czy rodzinnych uroczystości. Zwiększenie ilości gazów jelitowych może być spowodowane:
  • spożywaniem pokarmów uznawanych za gazotwórcze (fasola, kapusta, ziemniaki, śliwki, mleko);
  • zwiększonym połykaniem powietrza, np. podczas palenia papierosów, żucia gumy oraz picia napojów gazowanych;
  • upośledzeniem trawienia i wchłaniania w jelicie cienkim oraz spowolnieniem pasażu jelitowego, które przyczyniają się do zwiększenia ilości substratów fermentujących w jelicie grubym.
  • czynnikami psychologicznymi np. wstrzymywaniem odbijania połkniętego powietrza lub wydalania gazów w miejscach publicznych.

Symetykon

Symetykon jest substancją powszechnie stosowaną w łagodzeniu wzdęć. Zmniejsza dyskomfort spowodowany obecnością nadmiaru gazu w przewodzie pokarmowym. Po raz pierwszy został zatwierdzony przez FDA w 1952 roku, jako produkt leczniczy. Aktualnie ze względu na jego fizyczny i miejscowy mechanizm działania na rynku farmaceutycznym obserwujemy coraz częstszą rejestracje produktów z symetykonem w kategorii wyrobów medycznych.

Mechanizm działania

Symetykon to związek silikonowy, działający jako miejscowy środek powierzchniowo czynny, zmniejszający napięcie powierzchniowe pęcherzyków gazu w jelitach. Działanie to powoduje pękanie pęcherzyków gazu, ułatwiające ich usunięcie. Substancja nie wchłania się z przewodu pokarmowego, nie wywołuje więc działania ogólnoustrojowego. Jest wydalana z organizmu wraz z kałem. Symetykon cechuje się nie tylko wysoką skutecznością działania, ale również wysokim bezpieczeństwem.

Zastosowanie:

Symetykon podawany jest doustnie. W przypadku wzdęć, u dzieci powyżej 12 roku życia i dorosłych jednorazowo można podać nawet 240 mg symetykonu do 4 razy dziennie (łącznie max 960 mg). W celu przygotowania do przeprowadzenia badań diagnostycznych w obrębie jamy brzusznej, podaje się 240 mg symetykonu w dniu poprzedzającym badanie i taką samą ilość w dniu badania. Przyjęcie substancji powinno być połączone ze spożyciem dużej ilości wody (ok. 1 szklanki), co zapewni optymalne jej działanie.  

Autor

Pion R&D, Curtis Health Caps

Jesteśmy zawsze krok do przodu

💬 „W CHC nie czekamy na to, co się wydarzy, staramy się być krok do przodu”.

 
Z przyjemnością informujemy, że na łamach Puls Biznesu ukazał się wywiad z panią Natalią Walas-Marcinek – Prezes Zarządu i Dyrektor Generalną #CurtisHealthCaps. Zapraszamy do lektury ➡ https://www.pb.pl/jestesmy-zawsze-krok-do-przodu-1136620.

Gazele Biznesu 2021

Z przyjemnością informujemy, że firma #CurtisHealthCaps została wyróżniona w rankingu Gazele Biznesu 2021! Powyższy tytuł jest potwierdzeniem dobrej kondycji finansowej firmy oraz wiarygodności w oczach klientów i kontrahentów.

Zwieńczenie roku tak prestiżową nagrodą to docenienie całorocznej pracy – dziękujemy i gratulujemy całemu Zespołowi #CHC za zaangażowanie, dzięki któremu możemy stale rozwijać nasze produkty i usługi, osiągając coraz lepsze wyniki. Ranking dostępny na stronie: https://www.pb.pl/gazele/ranking/.    

Jakość wpisana w DNA – CDMO 4.0

„CHC (…) Będąc firmą elastyczną, podążającą za trendami rynkowymi, wciąż się zmienia, jednak wartością stałą i fundamentem jest bezwzględna najwyższa jakość produktów oraz usług (…)”.

Zapraszamy do lektury artykułu, pt. „Jakość wpisana w DNA – CDMO 4.0”, który ukazał się na Forum Biznesu w Dziennik Gazeta Prawna oraz na portalu CSR Społecznie Odpowiedzialni.
Miłej lektury!

Consumer preference survey VITAMIN D

The consumer preference survey was conducted by Ariadna panel between 29 October and 2 November 2021. The survey was conducted on a nationwide sample of 1,059 people aged 18 and over. The CAWI method was used, with quotas selected according to representation in the population for gender, age and size of place of residence. The respondents answered the following 3 questions:  
  1. Do you happen to take vitamin D?
  2. In what form do you most often take vitamin D?
  3. What was the use (effect) of the supplements or over-the-counter medications you most frequently took during the COVID-19 pandemic?
   

Do you happen to take vitamin D? | QUESTION 1

 

Total

The survey confirms that consumers are supplementing vitamin D: 74% of those surveyed said yes. Women are more likely to choose to supplement deficiencies than men.

Age

Taking into account the age of respondents, vitamin D is most often supplemented by those aged 55+, and least often by those aged between 35 and 54.

 

Location

People living in medium-sized towns (20,000 to 99,000 inhabitants) are most likely to take vitamin D supplementation, while those living in small towns are least likely to do so.

Education Vitamin D is more frequently taken by people with a university education than by those with secondary and primary/vocational education.

 

In what form do you most often take vitamin D? | QUESTION 2

 

Total

37% of respondents were found to take vitamin D in the form of a softgel capsule.  This form of the product is more often chosen by women than men. 36% of the respondents answered that they supplement vitamin D in the form of tablets, 14% — hard gel capsules, 10% — drops, 2% — other.

Age

The findings suggest that taking vitamin D in softgel capsule form is most popular among 45–54 year olds (48%). Those aged 18–24 showed the lowest interest in this form (24%).

Location

Vitamin D in softgel capsule form is most often taken by people living in small and large cities, and least often by those living in medium-sized cities.

Education

Softgel capsule vitamin D is most often chosen by those with a unversity education (41%) and least often by those with primary education.

What was the use (effect) of the supplements or over-the-counter medications you most frequently took during the COVID-19 pandemic? | QUESTION 3

Total

During the coronavirus pandemic, 48% of study participants were taking supplements or over-the-counter medicines to boost immunity.  31% of respondents did not use any supplementation.

Age

Taking into account the age of the respondents, the results of the survey indicate that dietary supplements to boost immunity are most often taken by people aged 55+ (45%) and least often by people aged 18–24 (39%).

   

Location

Dietary supplements with immune-boosting effects were found to be most popular among people living in large and medium-sized cities.

Education

The findings suggest that supplementation with immunity products is most common among people with secondary and university education.

ANALYTICAL

  • The survey confirms that consumers are supplementing vitamin D (74% of those surveyed said yes).
  • Of the respondents, 37% said they take vitamin D in softgel capsule form, 36% in tablet form. The softgel capsule form is the most commonly chosen by consumers.
  • During the coronavirus pandemic, 48% of survey participants were taking supplements or over-the-counter medicines to boost immunity. Such products are the most popular.

Badanie preferencji konsumenta | WITAMINA D

Badanie konsumenckie panelu Ariadna przeprowadzone zostało w dniach 29 października – 2 listopada 2021 r. na próbie ogólnopolskiej, którą stanowiło 1 059 osób w wieku 18 lat wzwyż. Ankietowani odpowiedzieli na 3 poniższe pytania:
  1. Czy zdarza Ci się przyjmować witaminę D?
  2. W jakiej formie (postaci) najczęściej przyjmujesz witaminę D?
  3. Jakie było zastosowanie (działanie) suplementów lub leków bez recepty, które najczęściej przyjmowałeś podczas pandemii COVID-19?
 

Czy zdarza Ci się przyjmować witaminę D? | PYTANIE 1

Total

Przeprowadzone badanie potwierdza, że konsumenci suplementują witaminę D – 74% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Na uzupełnianie niedoborów częściej decydują się kobiety niż mężczyźni.

Wiek

Biorąc pod uwagę wiek ankietowanych witaminę D najczęściej suplementują osoby w wieku 55+, a najrzadziej – między 35 a 54 r.ż.

Miejscowość

Na suplementację witaminą D najczęściej decydują się osoby mieszkające w średnich miastach (od 20 do 99 tys. Mieszkańców), najrzadziej natomiast osoby zamieszkujący małe miasta.

 

Wykształcenie

Po witaminę D częściej sięgają osoby z wykształceniem wyższym niż z średnim i podstawowym/zawodowym.

   

W jakiej formie (postaci) najczęściej przyjmujesz witaminę D? | PYTANIE 2

Total

Odnotowano, że 37% ankietowanych przyjmuje witaminę D w postaci kapsułki miękkiej.  Na tę postać produktu częściej decydują się kobiety niż mężczyźni. 36% ankietowanych odpowiedziało, że suplementuje witaminę D w postaci tabletek, 14% – kapsułek twardych, 10% – kropli, 2% – inne.

Wiek

Wyniki badań sugerują, że przyjmowanie witaminy D w postaci kapsułki miękkiej najbardziej popularne jest wśród osób w wieku 45-54 lata (48%). Najniższe zainteresowanie tą postacią wykazały osoby w wieku 18-24 lata (24%).

Miejscowość

Witaminę D w postaci kapsułki miękkiej najczęściej przyjmują osoby zamieszkujące małe i wielkie miasta, najrzadziej natomiast te, które mieszkają w miastach średnich.

Wykształcenie

Witamina D w kapsułce miękkiej najczęściej wybierana jest przez osoby z wyższym wykształceniem (41%), a najrzadziej z wykształceniem podstawowym.

   

Jakie było zastosowanie (działanie) suplementów lub leków bez recepty, które najczęściej przyjmowałeś podczas pandemii COVID-19? | PYTANIE 3

Total

W czasie pandemii COVID-19 48% uczestników badania przyjmowało suplementy lub leki bez recepty na odporność.  31% ankietowanych nie stosowało żadnej suplementacji.

Wiek

Biorąc pod uwagę wiek ankietowanych, wyniki badania wskazują, że suplementy diety na odporność najczęściej przyjmują osoby w wieku 55+ (45%), a najrzadziej osoby w wieku 18-24 lata (39%).

   

Miejscowość

Odnotowano, że suplementy diety wykazujące działanie na odporność cieszą się największą popularnością wśród osób zamieszkujących duże i średnie miasta.

Wykształcenie

Na podstawie wyników wysnuwa się wniosek, że suplementacja produktami na odporność odnotowywana jest najczęściej wśród osób z wykształceniem średnim i wyższym.

WNIOSKI

  • Przeprowadzone badanie potwierdza, że konsumenci suplementują witaminę D (74% ankietowanych odpowiedziało twierdząco).
  • 37% badanych odpowiedziało, że przyjmuje witaminę D w postaci kapsułki miękkiej, 36% – w formie tabletek. Postać kapsułki miękkiej jest najczęściej wybierana przez konsumentów.
  • W czasie pandemii koronawirusa 48% uczestników badania przyjmowało suplementy lub leki bez recepty na odporność. Produkty o takim zastosowaniu cieszą się największą popularnością.

Złote Godło QI 2021 oraz Perła 2021 przyznane CHC!

30 listopada w Katowicach odbyło się Europejskie Forum Biznesu 2021 – finał Programu Najwyższa Jakość Quality International 2021. Cykl debat przeprowadzony został pod hasłem: „Gospodarka, przedsiębiorczość, społeczeństwo w postcovidowej rzeczywistości”.

W wydarzeniu uczestniczyła Anna Michalak (Dyrektor Zarządzający / Członek Zarządu Curtis Health Caps S.A.), która odebrała przyznane Curtis Health Caps nagrody: Złote Godło QI Product – „Witamina D w różnych postaciach” oraz Perła 2021 Programie Najwyższa Jakość Quality International 2021.
Przyznana CHC nagroda Perły QI 2021 stanowi uhonorowanie drogi, jaką organizacja przeszła doskonaląc jakość we wszystkich obszarach funkcjonowania. To docenienie pracy całego zaangażowanego zespołu, który wykonując z pasją swoje obowiązki, dostarcza rozwiązania stanowiące odpowiedź na bieżące potrzeby rynku i klientów. Dziękujemy!

© Curtis Health Caps. All rights reserved.